31 okt 2013

Breakfast ideas

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Ik merk ook altijd dat ik heel moe ben de hele dag als ik niet goed heb ontbeten. Maar als je je verslapen hebt of als je haast hebt, laat je je ontbijt nog wel eens zitten. Daarom in deze blogpost een paar makkelijke, snelle en lekkere ontbijt ideeën!

1) Yoghurt
Bijna elke ochtend eet ik een bakje yoghurt. Het is super makkelijk, snel te maken en het vult ook goed. Ik doe altijd cruesli met nootjes in mijn yoghurt, want dan hoef ik er geen suiker meer in te doen. Maar ook fruit is heel lekker in je yoghurt!












2) Toast of brood
Natuurlijk kun je ook gewoon brood eten. Wil je een keer iets anders dan kaas of hagelslag? Probeer dan een keer mozzarella, tomaat en basilicum. Een beetje Italiaanse kruiden erover heen is ook heel erg lekker. Je kunt ook in de avond al iets maken, zodat je het de volgende dag alleen maar uit de koelkast hoeft te halen. Zelfgemaakt eiersalade of tonijnsalade vind ik namelijk lekkerder dan uit een pakje in de winkel.
Tonijnsalade: kook een ei, park deze in een bakje, doe er tonijn, mayonaise en peper en zout bij.
Eiersalade: kook een ei, prak deze in een bakje, doe er mayonaise, peper en zout bij.





3) Pap of havermout
Pap of havermout in de ochtend is ook een hele snelle manier om toch goed te ontbijten. Het enige wat je hoeft te doen is melk op te warmen en er havermout bij te doen. Ook heel erg lekker met vers of bevroren fruit erdoorheen!

4) Griekse salade
Dit duurt iets langer om te maken, maar is wel heel lekker! Je zou het al een avond van te voren kunnen maken en bedekt met plastic in de koelkast kunnen zetten. 
 Je hebt nodig: feta kaas, tomaten, komkommer, olijfolie en Griekse kruiden. 
Snij de tomaten en de geschilde komkommer in stukjes. De feta kaas moet je ook snijden of in stukjes breken.  
Een beetje olijfolie eroverheen. 
Deze Griekse kruiden hebben mijn ouders meegenomen toen ze terugkwamen van hun vakantie in Griekenland. Ik weet niet of je het ook in Nederland kan kopen, maar dat lijkt me wel! Ik heb een speciale mix voor fetakaas gebruikt.
 Eetsmakelijk!
 Ik hoop dat je het weer leuk vond om mijn blogpost te lezen en dat je er iets aan gehad hebt!

Geen opmerkingen: