21 okt 2013

good bye summer, hello autumn

de zomer is helemaal gedaan in Europa dat hebben we allemaal wel door! de koude komt terug. de blaadjes beginnen te vallen. weldra is de winter er weer! tijd dus om ons terug in onze dikke truien te steken en te kijken naar de mooie taferelen van buiten.



de herfst is er terug voor sommige goed nieuws voor sommige minder leuk. ik vind zelf de herfst niet geweldig leuk koude wint, regen waar door alles nat word, iedereen word ziek! maar als ik dan even die dingen allemaal weg denk en gewoon eens naar de natuur kijk word alles ineens heel mooi!


 


kleding

alles kleurt in het oranje,bruin,geel en rood
kleuren die nu ook heel hart in de mode zijn! je ziet het overal groenen en bruine broeken truien. 
de mensen zijn in vooral het begin van de winter nog en beetje in hun zomer modus kleren die stil aan naar warmer gaat. zo zo zie je vaak dat ik zelf ook doe en super mooi vind en en kort schortje met panty en en dikke te grote trui! super mooi!
   

en dit dan gecombineerd met een lekker warme muts en schaal en timmberlands of anders genoemd bottine of wandelschoenen. het is deze herfst en winter helemaal in! vroeger als je deze droeg werd je uitgelachen nu draagt iedereen ze! en het zit goed en het is warmen en je krijgt er geen zere voeten van wat wild en mens nog meer! 


bezigheid 

maar ik ga nu niet de hele tijd  over kleding zitten praten want dat doe ik al zo veel! dus wat is er nog zo geweldig aan de herfst?! 
wat ik vooral er mooi aan vind is natuurlijk de natuur. ik ben veel bezig met teken, schilderen en fotografie. en een van de dingen die mij het meest interesseren om te gebruiken is de natuur en dan vooral in de herfst (en de winter) de kleuren trekken me aan de sfeer dat het geeft. want je ziet het maar ondertussen zit je wel lekker warm binnen. 


lezen

verder vind ik lezen ook heel leuk! en de moment dat ik het meeste lees is in de herfst! voor ik ga slapen pak ik snel nog mijn boek zo word ik rustig en verdwijnt even alles rond mij. ik vergeet even da koude want mijn mama probeert altijd zo lang mogelijk de verwarming uit te houden en omdat ik op zolder zit is het daar het koudste. dus lezen is dan perfect.

  


vrijheid

iedereen heeft vrijheid nodig op zijn  eigen manier. ik ook! de meeste die mij kennen kennen mij als en meisje dat n iet kan stil staan altijd maar aan het babbelen is en veel energy heeft! ja dat is voor en deel juist! maar ik heb het nodig om mij af te zonderen van de wereld even in mijn eigen wereld ze zijn en daar heb ik mijn speciale manieren voor! ik loop bijvoorbeeld graag op mijn blote voeten! het geeft me en soort van rust. ja oke je kunt je voeten goed pijn doen. maar met je moeten door het gras te gaan door de bladeren;
door de modder.
het geeft me op en manier rust! of ik me zet me ergens in het bos en ik denk na over van alle dingen.



wandelen

ik wandel heel graag! als klein kindje gingen we met ons gezinnetje al wandelen. in de bergen, het bos. als klein meisje zag ik er nooit het nut van het was vermoeiend! en wat had je nu aan die stomme bergen en bomen! ik zaagde er altijd over dat ik het niet meer leuk vond! dus besloten mijn ouders is om en keer op vakantie te gaan naar en streek waar geen bergen waren en geen plaats om te wandelen! en toen besefte ik hoe hart ik het nodig heb! niet het wandelen met mijn ouders maar het wandelen. nu zou ik bijvoorbeeld super graag gewoon op mijn eigen gaan wandelen of nog liever met mijn vriend het is iets wat ik met alleen degen zou delen omdat ik mij er goed bij voel anderen zouden het waarschijnlijk niet snappen.


food

als we aan deze tijd van het jaar denken in geval van eten gaan we direct aan pompoen denken. vooral in Amerika is de pompoen nu volop populair. je vind het echt in alles! in Europa is dat minder. zelf ben ik niet echt grote fan van pompoen! maar mijn lievelings soep is wel pompoen soep.maar in en andere substantie vind ik het maar niets. maar telkens als we rond deze tijd naar mijn oma gaan en er bij blijven eten is het altijd iets met pompoen. ze vind telkens wel iets anders uit om pompoen in te steken! en ik en mijn broer vinden dat nooit lekker! maar we doen telkens alsof we het lekker vinden. gewoon omdat mijn oma dan geluk word. en wie ziet dat nu niet graag eerlijk het is toch schattig!   


wat vinden jullie zo leuk en mooi aan de herfst?

Geen opmerkingen: